نامزد حزب سبزها در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ضمن تاکید بر لزوم تحقیق تازه درباره حملات ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ تاکید کرد که گزارش کمیسیون تحقیق در این باره، پر از حذفیات است.

گزارش کمیسیون تحقیق۱۱ سپتامبر، پر از حذفیات است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، در حالی که باراک اوباما تهدید به وتوی طرح مجلس نمایندگان آمریکا برای شکایت قربانیان 11 سپتامبر از دولت عربستان سعودی کرده، یک نامزد مستقل انتخابات ریاست جمهوری آمریکا خواستار تحقیق تازه درباره واقعه 11 سپتامبر شده است.

نامزد حزب سبزها در انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا همچنان بر لزوم تحقیق شفاف برای روشن شدن حملات 11 سپتامبر تاکید دارد.

«جیل استاین» اواخر تیرماه امسال با انتقاد از عدم تحقیق جدی درباره ارتباط عربستان سعودی با حملات 11 سپتامبر 2001 تاکید کرد که ریاض پول بسیاری به تروریست‌ها داده است.

او تصریح کرده بود: «دولت آمریکا در تحقیق کردن درباره ارتباطات بین هواپیماربایان و مقامات سعودی شکست خورد.ما حق داریم بپرسیم چرا اینطور شده است؟»

به گزارش پایگاه هیل، این نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در تازه‌ترین اظهارنظرش خواستار تحقیق جدید درباره وقایع 11 سپتامبر شد.

استاین همچنین گفته گزارش کمیسیون تحقیق حملات 11 سپتامبر که دستور تشکیل آن را جورج بوش رئیس‌جمهور وقت آمریکا داده بود، پر از «حذفیات و تحریف‌» است و اینکه دولت او در مسیر انجام تحقیق، کارشکنی کرده بود.

کمیسیون مذکور در 27 نوامبر 2002 تشکیل شد و گزارش نهایی خود را درباره حملات 11 سپتامبر در تاریخ 22 جولای سال 2004 منتشر کرد.

او در بیانیه روز جمعه(دیروز) تاکید کرد: «مردم آمریکا به ویژه خانواده‌هایی آنهایی که در 11 سپتامبر کشته شدند، خواستار و شایسته یک تحقیق جامع و مستقل درباره حملات هستند».

نامزد حزب سبزها افزود: «به کمیسیون 11 سپتامبر، زمان، پول یا دسترسی کافی به اطلاعات طبقه‌بندی محرمانه مرتبط داده نشد».

جیل استاین در صفحه توئیتر خود به طرح مجلس نمایندگان آمریکا برای شکایت قربانیان 11 سپتامبر از عربستان سعودی اشاره و تصریح کرد: «من باشم طرح اجازه دادن به خانواده‌های قربانی 11 سپتامبر برای شکایت از عربستان سعودی را امضا خواهم کرد و رئیس‌جمهور اوباما هم باید این کار را بکند»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.